facebook instagram

Letnie temperatury i zbliżający się sezon urlopowy skłonił nas do wydłużenia czasu trwania spotkania do 3 dni oraz wzbogacenia konferencji o dodatkowe atrakcje.
Dlatego zaprosiliśmy obecnych i potencjalnych członków klubu biznesowego Link Members Club do Poznania. Przygotowaliśmy program, który obfitował w merytoryczne wystąpienia i dyskusje, ale zostawiał także sporo miejsca na integrację, poznanie kultury i ciekawych miejsc stolicy Wielkopolski.

Pierwszy dzień Forum rozpoczęliśmy od spotkania z TOMASZEM RAZIKIEM z LOŻY DŻENTELMENTÓw – ekspertem ds. inwestowania w whisky. Temat ten poruszaliśmy na jednym z poprzednich Forów, spotkał się on jednak z tak dużym zainteresowaniem, że postanowiliśmy dalej zgłębiać ten temat. Tym bardziej, ze część członków Link Members Club zainwestowała już środki w ten szlachetny trunek.

O spotkanie z naszym kolejnym gościem staraliśmy się wielokrotnie, ale upór i determinacja opłaciły się. PIOTR VOELKEL: przedsiębiorca, współwłaściciel Grupy Kapitałowej Vox - firm z branży budownictwa, wykończenia i aranżacji wnętrz. Założyciel School of Form – pierwszej w Polsce międzynarodowej uczelni wyższej projektowania. Współwłaściciel Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej – pierwszego w Polsce prywatnego Uniwersytetu oraz Collegium Da Vinci. Współtwórca Concordia Design – centrum designu i kreatywności w Poznaniu. Podczas trwającej ponad godzinę rozmowy dowiedzieliśmy się m.in. jak współpracować z ludźmi, mającymi inne spojrzenie na świat, inne priorytety w pracy, odmienne od naszych wartości. Równie cenne okazały się wskazówki dotyczące tajników prowadzenia prężnie działającego przedsiębiorstwa: przede wszystkim musimy odpowiedzieć sobie na pytanie „po co to robimy?” – według Piotra Voelkela to klucz do sukcesu w biznesie. Ale również niezachwiana wiara w siebie, otwartość na zmiany i odwaga w ich wprowadzaniu. Spotkanie z taką osobowością było czystą przyjemnością i niecodzienną lekcją biznesu przez duże „B”.

Wielu z członków naszego Klubu Biznesowego aktywnie działa na rzecz swojej lokalnej społeczności. Chcemy, aby przedsięwzięcia, w które angażują się członkowie LMC były jak najbardziej efektywne. Dlatego zaprosiliśmy do udziału w Forum Pana RYSZARDA GROBELNEGO – ekonomistę, Prezydenta Miasta Poznania w latach 1998 – 2014. Od 2003 do 2015 roku Przewodniczącego Związku Miast Polskich, Radnego Sejmiku Wielkopolskiego. Ryszard Grobelny obecnie jest właścicielem firmy konsultingowej, która zajmuje się doradztwem w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania. Spotkanie obfitowało w ciekawe i przydatne informacje dotyczące sposobu nawiązania i rozwijania współpracy z samorządem. Zobaczyliśmy jak wielkie możliwości, zarówno działań na płaszczyźnie biznesowej jaki i CSR, kryją się w tym obszarze, który jest w tak niewielkim stopniu eksplorowany przez przedsiębiorców.

Dzięki nawiązanej współpracy z Dealerem BMw Inchcape Motor, członkom Link Members Club została przedstawiona dedykowana dla nich, niezwykle korzystna oferta wynajmu długoterminowego samochodów tej marki. Aby jeszcze uatrakcyjnić tę część Forum, przed hotel zajechało kilka samochodów BMW, aby nasi goście mogli dokładnie przyjrzeć się, usiąść i sprawdzić modele, które już wkrótce będą mogli kupić.

Ponieważ zależy nam na rozwijaniu naszych kompetencji, stałym i nieodzownym punktem każdego z Forów są szkolenia. Już po raz drugi jako coach gościł u nas DR MAREK WOJCIECHOWSKi - psycholog biznesu, od 18 lat jako niezależny ekspert prowadzący szkolenia oraz projekty konsultingowe. Tym razem mogliśmy lepiej poznać siebie, m.in. dzięki testom psychologicznym. Taka wiedza z pewnością ułatwi nam współpracę z klientami oraz zespołem swoich pracowników.

Kolacje podczas konferencji zazwyczaj wyglądają podobnie – posiłek w hotelowej restauracji. My chcieliśmy, aby nasi goście poznali lepiej Poznań i walory lokalnej kuchni. Dlatego wieczorem wybraliśmy się na Stary Rynek, aby wziąć udział w BIESIADZIE PO POZNAŃSKU. Nasza przewodniczka zaprowadziła nas do restauracji, w której na przystawkę zjedliśmy chyba najbardziej znaną poznańską potrawę – pyry z gzikiem, czyli gotowanego ziemniaka z białym serem. Przystawkę tę popijaliśmy piwem grodziskim, które jest jednym z najstarszych piw w Europie, a początki jego warzenia datuje się na 1301 rok. Posiłek i drogę do kolejnej restauracji dopełniały opowieści w gwarze poznańskiej, którymi raczyła nas przewodniczka. Główne danie – również charakterystyczne dla tego regionu – kaczkę z pyzami i modrą kapustą w asyście kompotu z dyni i suszonych owoców, zjedliśmy w restauracji hotelu Kolegiackiego, mieszczącej się w zabytkowych piwnicach. Wcześniej jednak weszliśmy na dach budynku, z którego roztacza się urokliwy widok na dachy otaczających Stary Rynek kamienic i piękną, barokową bryłę dawnego Kolegium Jezuickiego. Stamtąd udaliśmy się do kawiarni mieszczącej się w pomieszczeniach dawnego kolegium. Tutaj czekał na nas deser – jak przystało na stolicę Wielkopolski, nie mogło być to nic innego jak słynne rogale marcińskie. Po takiej wycieczce i sutych posiłkach okraszonych ciekawymi opowieściami o historii Poznania i lokalnej kuchni, mieliśmy sporo siły, aby skorzystać z bogatej oferty rozrywki, którą oferuje Poznań w weekendowe wieczory.

Drugi dzień Forum już tradycyjnie należy u nas do start upów. Tym razem gościli u nas przedstawiciele Parrot One, którzy stworzyli klawiaturę i aplikację dla osób niepełnosprawnych ruchowo oraz seniorów. Zaprezentowało się także dwóch nowych członków naszego klubu – firma Media 360, która oferować będzie dla Link Members Club oferować będzie usługi poligraficzne w bardzo atrakcyjnych cenach. Do naszego grona dołączyła także firma Armolan – dystrybutor folii okiennych. Sobotnie spotkania odbyły się na Stadionie Miejskim, na którym na co dzień gra zespół Lecha Poznań.
Po części oficjalnej przyszedł czas na relaks i odpoczynek. Obiad zjedliśmy w Loży Prezydenckiej, z której roztacza się piękny widok na murawę. Siedząc na trybunie patrzyliśmy w górę, ponieważ już za chwilę mieliśmy rozpocząć spacer po dachu stadionu, a następnie czekał nas zjazd tyrolski przez całą długość boiska z wysokości 40 metrów. w naszym gronie znalazło się także dwóch śmiałków, którzy zdecydowali się na skok wahadłowy z dachu stadionu.
Spacer na dach okazał się prawdziwą wspinaczką, podczas której musieliśmy przechodzić po ażurowych kładkach zawieszonych na wysokości kilkudziesięciu metrów, wchodzić na kilkunastometrowe drabiny łączące różne poziomy i pokonać lęk wysokości. Ale wszystkie te niedogodności wynagrodził nam niesamowity widok ze szczytu obiektu, z którego roztacza się przepiękna panorama na cały Poznań. Po takiej trwającej niemal godzinę wycieczce na wysokościach przyszedł czas na kolejne wyzwanie – zjazd tyrolski. Wysokość – 40 metrów, długość – 150 metrów, te liczby mówią same za siebie. Startowaliśmy z platformy znajdującej się tuż pod dachem stadionu i zjeżdżaliśmy nad całą długością murawy – wrażenia były niesamowite i wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że nie był to nasz ostatni tego typu wyczyn. Podczas gdy mniejsze grupy przygotowywały się do zjazdu, pozostali uczestnicy mogli odpocząć i dopingować śmiałków relaksując się na leżakach tuż przy murawie – takiej atmosfery, widoku i emocji nie da się zapomnieć. Tym bardziej, ze pogoda była jednym z bohaterów Forum – słoneczne, ciepłe dni i wieczory potęgowały dobrą atmosferę towarzyszącą VIIi Forum Fundacji Aureus Link.